BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Felvételi
      • Képzéseink
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Duális képzés
      • További képzéseink
      • Keresztféléves képzések
      • Képzéskereső
      • Miért a BGE?
      • Első a gazdasági képzésekben
      • Nemzetközi lehetőségek
      • Színes hallgatói élet
      • Ösztöndíjak és lehetőségek
      • Kollégiumi szolgáltatások
      • Felvételi információk
      • BGE Nyílt nap
      • Felvételi pontszámítás - alapképzés és szakképzés
      • Gyakori kérdések és válaszok
      • Felvételi pontszámító kalkulátor
      • Kérdezz tőlünk!
      • Képzési tájékoztató 2025
  • Egyetemünk
      • Rólunk
      • A BGE vezetői
      • Vízió és misszió
      • A BGE-ről dióhéjban
      • Történet és hagyományok
      • Karok
      • Sajtószoba
      • Szabályozó dokumentumok
      • Közösségünk
      • Alumni
      • Sport
      • Elismerések
      • Csatlakozz csapatunkhoz!
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Fókuszban
      • Akkreditációk és szervezeti tagságok
      • Partnerségek és együttműködések
      • Hallgatói lehetőségek
      • Szervezeti egységek
      • Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemért Alapítvány
      • Oktatási, tudományos és kutatási szervezet
      • Támogató szervezet
      • Hallgatói Önkormányzat
      • Testületek és bizottságok
      • Érdekképviseletek
  • Fenntarthatóság
  • Tudomány
      • Fókuszban
      • Aktuális
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági és társadalmi hatás
      • Díjak és elismerések
      • Rendezvények és tudásmegosztás
      • Kutatási portfólió
      • Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Prosperitas
      • Tehetséggondozás és szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Iroda
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
      • Tématerületi Kiválósági Projekt
      • Tématerületi Kiválósági Projekt
  • Üzleti partnerségek
Nyitólap >
Microsoft fiók védelme és visszaállítása
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Microsoft fiók védelme és visszaállítása
Microsoft fiók védelme és visszaállítása

Ez a leírás a(z) M365 fiók kétfaktoros hitelesítésre vonatkozik.
A Neptun-nal kapcsolatos kétfaktoros hitelesítés leírásunkat itt találja.

A két rendszerhez, két különböző hitelesítést szükséges regisztrálni.

Microsoft fiók védelme és visszaállítása

Lehetőség van az egyetemi szolgáltatások által használt, de elfelejtett jelszavak megváltoztatására, amennyiben a funkciót előzetesen már beállította.

Előkészületek

 

  • Jelentkezzen be a portal.office.com weboldalon.
  • Kattintson a bal alsó sarokban található monogramra vagy profilképre, majd válassza a Fiók megtekintése opciót.

  • Navigáljon a Biztonsági adatok menüpontba, ahol megjelennek az eddig beállított azonosítási módszerek. A meglévő bejelentkezési beállításokat itt lehet módosítani vagy törölni, illetve újakat felvenni.
  • Kattintson a Bejelentkezési módszer hozzáadása gombra:

  • Válassza ki a preferált módszert:

A listában több azonosítási lehetőséget is talál. Ezt akkor fogja kérni a rendszer, ha elfelejtette a jelszavát és újat szeretne igényelni. Azt javasoljuk, állítsa be a telefont vagy a másodlagos e-mail címet, esetleg mindkettőt az egyszerű használat érdekében.


Alkalmazáson keresztüli hitelesítés beállítása - Microsoft Authenticator

Megjegyzés: Lehetősége van több hitelesítő alkalmazás közül választani.
Javasolt opciók: Microsoft Authenticator, Google Authenticator.
Az alábbiakban a Microsoft Authenticator beállításáról olvashat.

  • Kattintson a Microsoft Authenticator menüpontra:

  • Telefonjára vagy táblagépére töltse le az alkalmazást a Google Play Áruházból vagy az App Store-ból és telepítse fel.
  • Kattintson a "Következő" gombra.

Lehetséges, hogy ekkor a Microsoft Authenticator engedélyt kér értesítések küldésére.

  • A Microsoft Authenticator alkalmazásban koppintson a jobb felső sarokban található "+" gombra, majd a "Munkahelyi vagy iskolai" opcióra, végül pedig kattintsunk a számítógép monitorán feltűnő a "Következő" gombra.

  • Válassza a QR-kód lehetőséget, majd olvassa be a QR-kódot a telefonnal, majd számítógépének képernyőjén kattintson a "Következő" gombra.

Ha mégsem sikerülne a QR-kódos beolvasás, lehetősége van rá, hogy manuálisan adja hozzá a fiókot. Ezt az alábbi lépéseket követve tudja megtenni:

  • A "Nem tudja beszkennelni a képet?" gombra kattintva kap egy kódot, illetve egy URL-címet.
  • Telefonján az "Or enter a code manually" opciót válassza, ami után felugrik az a felület, ahol lehetősége van beírni a kapott kódot, illetve URL címet.
  • Végül a "Következő" gombra kattintunk.

  • Írja be telefonján a számítógépének képernyőjén megjelenő számot.

Ha ez sikeresen megtörtént, akkor elkészült a beállításokkal, a fiókjába innentől kezdve csak a hitelesítő alkalmazással tud belépni.

Telefon

Válassza a Telefon lehetőséget.

Adja meg mobiltelefonszámát, majd jelölje be a Kód fogadása opciót. Kattintson a Következő gombra.

A megadott telefonszámra SMS-ben kapott kódot írja be. Nyomja meg a Következő gombot.

A telefon regisztrációja sikerült. Nyomja meg a "Kész" gombot.

A telefonszám beállításra került a "Biztonsági adatok" menüpontban.


E-mail
  • Válassza az E-mail lehetőséget.

  • Adja meg egy olyan e-mail címet, amelyhez akkor is hozzáfér, ha a munkahelyi fiókjába nem tud bejelentkezni.

  • A megadott e-mail címre érkezett ellenőrző kódot írja be a megfelelő helyre

  • Nyomja meg a Következő gombot, majd ellenőrizze a beállítást a Biztonsági adatok menüpontban.

Az elfelejtett jelszó megújításának menete

M365 fiók visszaszerzése


  • Lépjen a portal.office.com weboldalra.
  • A bejelentkezési oldalon kattintson a Nem tud bejelentkezni fiókjába? lehetőségre.

  • Válassza ki a Munkahelyi vagy iskolai fiók opciót.

  • Adja meg egyetemi e-mail címét és a látható karaktereket, majd nyomja meg a Tovább gombot.

  • Az előzőleg beállított azonosítási módszer valamelyikével (Authenticator, telefon vagy e-mail, ) igazolja magát.
Jelszó helyreállítás telefonos azonosítás használatával
  • Jelölje ki a a baloldali menüben a "Szöveges üzenet a mobiltelefonomra" menüpontot majd a jobb oldalon írja be mobiltelefonszámát.

  • Nyomja meg a "Szöveg" gombot.  

  • Írja be az SMS-ben kapott kódot, majd nyomja meg a "Tovább" gombot

Jelszó helyreállítás E-mail címes azonosítás használatával:
  • Kattintson a bal oldalon található az "E-mail küldése a másodlagos e-mail címemre" menüpontra, majd a jobb oldali "E-mail" gombra.

  • Nézze meg másodlagos e-mail címét, és keresse meg, majd írja be a kapott ellenőrző kódot. Végül kattintson a "Tovább" gombra.

Jelszó helyreállítás hitelesítő alkalmazás használatával
  • Kattintson a bal oldalon található az "Saját hitelesítő alkalmazás értesítéseinek jóváhagyása" menüpontra, majd a jobb oldali "Értesítés küldése" gombra.

  • A telefonon a hitelesítő alkalmazásba írja be a kapott kódot


Új jelszó megadása:


Adja meg új jelszavát, majd nyomja meg a "Befejezés" gombot.


A jelszó felépítésének az alábbi feltételeknek kell megfelelnie:

  • Nem tartalmazhatja a felhasználói fiók nevét vagy teljes nevet két egymásutáni karakternél hosszabb részben.
  • Legalább 8 karakter hosszúságú.
  • Legalább három kategóriából tartalmaz elemeket:
  • Angol nagybetűk (A-Z)
  • Angol kisbetűk (a-z)
  • Számok (0-9)
  • Speciális karakterek (pl. !, $, #, %).

Sikeres jelszóváltoztatást követően leghamarabb 24 óra elteltével tudja újból megváltoztatni.


Jelszóváltoztatás utáni teendők

Fontos, hogy az egyetemi rendszerek elérése érdekében (Eduroam wifi, neptun, VPN, Outlook, webes rendszerek, stb…) eltárolt jelszavát is frissítse, különös tekintettel a mobileszközökre. A régi, lejárt jelszavak használata átmeneti kizárást okozhatnak az egyetem rendszereiből!

A sikeres jelszómódosításról a rendszer visszajelzést ad.


Kérdésed van vagy elakadtál?

Ha a szolgáltatások beállítása vagy használata közben problémába ütközöl, ne aggódj! Írj bátran a saját karod informatikai csapatának, és írd meg a Neptun-kódodat, valamint a hibát minél részletesebben. Ha tudsz, csatolj képernyőképeket is – ezzel sokat segítesz, hogy gyorsabban megoldják a problémát.

📧 Elérhetőségek:

·        PSZK informatika: informatika.pszk@uni-bge.hu

·        KKK informatika: informatika.kkk@uni-bge.hu

·        KVIK informatika: informatika.kvik@uni-bge.hu

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette